NEWS

Latest documentary "Oyster Factory" has been officially invited to Locarno International Film Festival 2015! 最新作『牡蠣工場』がロカルノ国際映画祭へ正式招待されました!

Monday, November 12, 2007

Dominican Republic ドミニカ共和国






 カリブ海に浮かぶ国、ドミニカ共和国から帰ってきました。ドミニカはこれで3回目。何度行っても楽しいところです。朝から晩まで魚と戯れていたので、僕もカミさんも真っ黒です。自分の顔に慣れないので、鏡を見るとドキッとします。
 ホテルの近くに無人島があって、そこに行くといろんな魚に出会えて楽しかったです。シュノーケリングですので浅瀬でチャプチャプという感じですが。この間買ったオリンパスの防水デジカメ、大活躍でしたが、最終日近くになぜか水が入り込み、動かなくなっちゃいました…。最初のショットは日本の名編集マンEXIT氏へのオマージュです。

I and my wife Kiyoko are back from Dominican Republic. This is our 3rd visit to this beautiful country in the Caribbean sea. We are so tanned because we were playing with fish all day long.

Our favorite spot was a little uninhabited island near the hotel we stayed. We met many different kinds of fish there when snorkeling. The waterproof camera by Olympus I bought the other day was really fantastic until it stopped working because of water leak... I don't know why it happened. The first shot is an homage to Mr. Exit, a great Japanese editor.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.